Sunday, August 21, 2011

aku memerlukan seorang wanita sepertinya untuk membimbingku tapi dia juga memerlukan seorang lelaki yang boleh memimpinnya

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.........

aku menyukai seorang makhluk-Mu ya Allah, aku xdapat menepis perasaan ini meskipun aku cuba berulang kali. aku ambil wuduk, aku baca al quran, aku duduk dengan mereka yang rapat dengan-Mu dan aku cuba mengingati-Mu tapi semua itu bagaikan sia-sia kerana aku hanya mampu melupakannya buat seketika sahaja.

semakin lama hatiku semakin mendesak aku untuk memilikinya. apakah ianya hasutan dari nafsuku ????.........
bila aku memandangnya aku rasa tenang. aku berusaha untuk menjadi yang terbaik dihadapannya walaupun hakikatnya jika dibandingkan aku dan dia ternyata dia sejuta kali lebih baik dari aku.

dia beragama,berakhlak,bersopan santun,cantik,ayu,manis,tenang dan pandai. aku yakin dia mampu untuk membinbingku kejalan yang selama ini aku tersasar jauh. namun aku sedar dia juga memerlukan seorang lelaki yang boleh memimpinnya seperti mana aku memerlukannya untuk membimbingku ke jalan Allah.memang aku memerlukannya tapi aku juga harus sedar siapa diriku dan setakat mana aku.aku memerlukan seorang wanita sepertinya untuk membimbingku tapi dia juga memerlukan seorang lelaki yang boleh memimpinnya.dan ternyata lelaki itu bukanlah aku. apapun Allah maha mengetahui apa yang terbaik buat kita.

No comments:

Post a Comment