Sunday, July 10, 2011

HIJAB

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.............................

Malam itu aku datang kerana Allah ,telah aku siapkan niat itu sebelum kakiku memijak lantai dewan yang serba indah itu. Namun apabila kakiku sudah tetap diatas lantai dewan, niatku yang tadi kuat pula berubah menjadi tidak tetap....ya Allah lemah sungguh iman hamba-Mu ini.

Hatiku mula terdetik untuk mencari seseorang yang aku ingin sangat bertemu dengannya. Masalahnya sekarang dia adalah seorang muslimah . "Apakah perlu untukku mencarinya? " bisikku di dalam hati semakin aku tertanya-tanya, semakin kuat perasaan untukku bertemu dengannya.

Mata ini kini bergerak laju mencari seseorang itu, harapanku sangat tinggi sehingga hadir kalimat ini dibenakku "ya Allah tak dapat jumpa dapat tengok pun jadi la...". Aku pun mundar-mandir kesana kemari mencarinya sambil berjumpa rakan-rakan yang sudah lama tidak aku jumpa kerana walaupun kami dibawah satu pusat pengajian yang sma tapi kami berlainan tempat,begitu juga dia

Setelah agak lama aku mencarinya Alahamdulillah Allah izinkan aku untuk melihatnya tapi hanya untuk sekilas pandang. Aku tak pasti dia nampak aku atau tidak tapi yang pasti aku nampak dia. Aku ingin pergi menegurnya tapi aku malu dan aku pasti dia lebih malu.

Apa yang buat aku tersentak seketika adalah dia kelihatan sangat solehah. Ketika keadaan pada waktu itu berselerak masing-masing mahu melepaskan rindu kerana lama tidak bertemu dengan rakan-rakan yang dulunya sekali dalam menjayakan sebuah program, dia di luar tersenyum duduk dengan rendah hati sehingga membuatkan aku jadi malu pada diri sendiri apatah lagi pada Allah. Lantas niatku untuk bertemu dengannya walaupun sekadar bertanya khabar aku padamkan.

Terasa diri ini sangat hina pada malam itu dan pada malam itu juga terbukti ya dia memang ingin menjadi SOLEHAH seperti mana dia menulis diblognya. Apapun sahabatku engkau memang cantik, engkau cantik dari segala sudut insyaAllah. Terima kasih kerana menyedarkan aku hanya dengan akhlakmu.

Malam itu aku berjalan pulang seorang diri aku tahu dia dibelakangku. Aku tak tahu dia melihatku atau tidak tapi yang penting aku dapat melihatnya dan aku dapat lebih dari sekadar melihat walaupun aku tak dapat bercakap dengannya. Apapun sahabatku aku disini akan selalu mendoakanmu berjaya di dunia dan diakhirat dan semoga Allah memeliharamu dari segala kemungkaran supaya engkau sentiasa berada dibawah lingkaran rahmay-Nya insyaAllah...akhir kata aku ingin engkau tahu sahabatku engkau seorang yang SOLEHAH.. :-)





love is something,to be love is exciting, but love to Allah is everything............... :-) keep it up my friend...Allah always with you as long as you always remember Allah... :-)




No comments:

Post a Comment