Thursday, June 9, 2011

one day..??

Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA PENGASIH..........

Assalammualaikum.........kaifahalukum?? (apa khabar semua???)

yah...!!! erm perbetulkan tempat duduk,check side miror,buka lagu mues(unintented).........tekan class + masuk gear 1 + angkt class slow-slow + tekan pedal minyak = kereta jalan

yeyeye!! boleh bawak kereta......ha hari ni....saya nak bawak semua naik kereta dengan saya...jom check it out!!! :-)

ini adalah pengalaman saya yang pertama di dalam arena pemotoran kereta ni...selalunya jadi mat rempit ja( mat rempit yang di redhoi ek....jangan salah sangka). - jam menunjukkan pukul 6.00pagi,saya masih lagi mengetuk pintu bilik pak teh saya "pak teh bangun solat subuh!!"  5 minit kemudian baru pak teh saya bangun sambil tersenyum seperti hari mula-mula dia berkahwin(seram je tengok). ok2 setelah solat subuh dia dengan tanpa segan silunya megajak saya untuk menaiki kereta kawannya iaitu abang amin atau nama saintifik beliau dzahir (susah jugak nak tulis nama hamba Allah ni...sebut senang je).

ha...dek kerana saya yang tak tahu bawa kereta lagi ni. maka inilah pengalaman yang sangat mengerikan dan jugak sangat menyeronokan, mana taknya ada orang yang offer kereta dia kepada saya untuk dirosakan atau diremukkan..hahaha..mintak-mintak tak la insyaallah :-)

(bila nak masuk isi pertama ni bro!) oppss!! sorry ok2..tanpa membuang masa.saya pun di bawa la ke padang sasar eh silap plak di bawa ke padang yang agak lapang,jalannya strait je nak race memang ini lah jalannya.so di situ saya pun keluar dari sit penumpang dengan gaya yang agak angkuh(astarghfirlahalazim jangan tiru taw....) ke sit pemandu.

first time ada di kerusi pemandu membuatkan saya terasa seperti pengantin baru( eh apa kaitannya).maka pak teh saya yang ghairah mengajak saya tadi mengeluarkan suara yang sangat merdu seperti suara dato' siti nur haliza mengarahkan saya supaya start enjin. saya pun apa lagi orang suruh start tak suruh pun saya start ini kan di suruh sepantas kilat dengan lafaz bismillah saya start. lepas tu masuk gear satu tarik hand break. kereta pun jalan yahoo!! i man on it. seronoknya Allah ja yang tahu. lepas tu masuk gear 2 plak ha kali ni rasa i born to drive ( ya Allah ni dah lebih jangan tiru taw..yang sebenarnya.. i born to worship Allah s.w.t).lepas 5 kali pusing-pusing. last sekali pergilah kami ke stesen minyak. dan terus balik ke rumah untyk bersarapan pagi (sarapan mesti la pagi..mana ada sarapan malam). balik tu dari pukul 8 pagi sampai pkul 12 tengah malam tak habis-habis lagi bercerita yang saya dah pandai naik kereta walaupun dua kali jugak la tersenguk-senguk sebab lepas class awal.

   this is the car i've drive..the car's name blacklisted but believe me it's a good car(don't juege the book by it cover)


                     ha..ni kami di stesen minyak..tu la pak teh saya..hensem tak tapi saya hensem lagi haha


                                                           alamak terlupa nak tutup pintu..


                                                                    bahagian belakang


ok conclusion-nya, alhamdulillah segala puji bagi Allah tuhan seru sekalian alam kerana mengizinkan saya untuk merasai pengalaman baru ini. ha di sini saya dapat belajar yang betul lah berkat bangun subuh tak tidur balik, rezeki Allah kepada kita melimpah ruah waktu tu,tengok tak semena-mena Allah bagi rezeki kepada saya untuk drive kereta dah tu alhamdulillah Allah bagi lagi rezeki mudah faham,dan mudah untuk kuasai. ingat rezeki Allah bukan hanya pada wang ringgit tapi banyak dan luas.sebenarnya banyak rasional yang ingin saya kongsikan dengan anda semua tapi kalau saya cerita jadi panjang la pulak entry ni jadi selebihnya cari lah sendiri ek hehehe. apapun semoga kita tergolong di dalam golongan hamba-hambaNya yang bersyukur insyaallah, alhamdulillah :-) one day i'll drive it by my self... insyaallah

No comments:

Post a Comment